Könnyed csokitorta

A képen ennél selymesebbnek tűnt, és amikor a hosszú hűlési idő után végre kivettem, először csalódott voltam. De! Kár volt :-) Ugyanis tényleg jó levegős a tészta. Lehetett volna kisebb formába tölteni, úgy magasabb lett volna... Kapcsos tortaformát javaslok, én nem abban sütöttem, hanem sima tortagyűrűben, és kicsit kifolyt, ki kellett volna jobban bélelnem kívülről. De hát ugye ami a profiknak a videón egy mozdulat, az nekünk...khm.. :-))) Hát, nem az! ;-)

Hozzávalók
  • 3 tojás
  • 10 dkg étcsoki
  • 75 g vaj
  • 2 ek. darált mogyoró
  • 2 ek. kókuszcukor
  • tálaláshoz: (nyírfa)porcukor


Elkészítés:
  • A csokit és a vajat gőz fölött olvasszuk össze, majd vegyük le a tűzről. 
  • Ha már nem túl forró, kevejük hozzá a tojások sárgáját, majd a mogyorót és a kókuszcukrot.
  • A tojásfok fehérjét verjük kemény habbá és egy lapát segítségével óvatosan forgassuk a csokis masszához.
  • A tésztát sötőpapírral bélelt kerek tortaformába öntjük, és 170 fokos sütőben (alsó-felső sütés) kb. 20 percig sütjük.
  • A sütési idő lejárta után kapcsoljuk ki a sütőt, de a tortát hagyjuk bent. Ott kell kihűlnie, attól lesz szaftos. Állítolag. Én elhittem, bent hagytam, szaftos lett ;-)
  • Ha nagyon erős a sütőd, mint az enyém is, és a lelked úgy nyugodt (ahogy az enyém is), egy fakanállal támaszd ki egy kis időre az ajtaját, és csak később csukd vissza teljesen.
  • (Nyírfa)porcukorral tálaljuk.




Forrás: http://schokohimmel.com/2015/02/27/italienische-torta-formosa-ein-kuchen-wie-schoko-mousse-kulinarischumdiewelt/

Megjegyzések