Málnás-pisztáciás tejberizs

A málna-pisztácia kombinációt nem lehet megunni :-) A Sonnentor üzletből hoztam egy receptkártyát, sima tejberizs - lett volna, de belekerült egy csavar ;-) A folyadék fele tej, fele gyümölcstea! Kivételesen nem növényi tejet használtam. Szürkés színű lesz, ne lepődj meg! Az eredeti recept málnaszörpöt is ír a tálaláshoz, én ezt kihagytam, de próbáld ki bátran. A recept Sonnentor teával dolgozik, amik enyhébb ízűek, ebből két filter kell. Nekem másmilyen volt kéznél, elég erőteljes, csak egyet főztem le.



Hozzávalók:

  • 1 gyümölcsteafilter (vagy 2)
  • 1 bögre tej (bio bocitej <3)
  • 1 bögre víz
  • 140 g tejberizsnek való rizs (sima rizzsel is készítheted!)
  • 50 g nyírfacukor
  • csipet himalája só
  • pici őrölt vanília
  • 150 g fagyasztott málna
  • 2 ek. pisztácia



Elkészítés

  • Ha fagyasztott málnát használunk, vegyük ki a fagyasztóból.
  • A bögre vizet feltesszük főni, ha forr, beleáztatjuk a teafiltert. Ha kész, kihalásszuk.
  • Hozzáöntjük a tejet, a csipet sóval, a vaníliával és a nyírfacukorral felforraljuk.
  • Beleöntjük a tejberizst és 20-30 percig főzzük, amíg megpuhul.
  • Mikor majdnem kész, belekeverjük a málnát. 
  • A pisztáciát apró darabokra vágjuk és tálaláskor a tejberizsre szórjuk.

Jó étvágyat!


Megjegyzések