Tojáslikőr

Van egy tartozásom teller-cake felé, mégpedig az, hogy elkészítem a blogján található tojáslikőrt. Történt ugyanis, hogy Ő jutott nekem a Blogkóstoló 7. fordulójának sorsolásakor. A remekművel viszont elkéstem :-(



Egy utazás miatt az utolsó napokra halasztottam az elkészítését, gondoltam nem lehet baj, egy tojáslikőr nem tart sokáig, biztosan belefér az időmbe. Belefért, csak bedurrant a csuklóm. Hiába lett a táppénz miatt még több időm, meg sem bírtam mozdítani :-( De megígértem, hogy bepótolom! A határidőről jó pár nappal lecsúsztam, utólag már nem tudtam beküldeni, így vártam még picit, hogy húsvét előtt hozzam ezt a finomságot, szerintem méltón lehet az ünnepi asztal itala :-)



Eredetileg csak a tej mennyiségét szerettem volna rizstej és tejszín keverékével helyettesíteni, de a végeredménnyel nem voltam túl elégedett. Kicsit javítanom kellett rajta, úgyhogy a teller-cake által megadott arány felborult, így viszont egy selymesen krémes likőr lett a végeredmény. A cukrot is mézre cseréltem, de ez már nem újdonság :-)






Hozzávalók:
  • 3 tojás sárgája
  • 1 kávéskanál vanília őrlemény (vagy egy friss rúd kikapart belseje)
  • 2,5 dl rizstej
  • 1,5 dl tejszín
  • 5 ek. méz
  • 3 dl rum (vagy vodka, vagy házi pálinka)




Elkészítés:
  • A sárgákat habosra keverem a mézzel, a vaníliával és egy picike rizstejjel.
  • Felteszem a gázra, lassan hozzáöntöm a többi rizstejet is, majd belecsorgatom a tejszínt. Jól felhevítem, de amint elkezdene forrni, gyorsan lehúzom. 
  • Ha langyosra hűlt, belekeverem a mézet, ha pedig teljesen kihűlt, a rumot is.
  • Üvegbe töltve a hűtőben érnie kell pár napot... (Ha szükséges, szűrjük át. Én ezt kihagytam, mert teljesen homogén lett az itókám...)




Isteni finom :-) Került már fagyitortába is, hamarosan jön a receptje!



Megjegyzések

  1. Tudom, hogy ide talán már a "jobb későn, mint soha" mondás sem elegendő...de nagyon sajnálom, hogy csak most vettem észre ezt a bejegyzést. :(
    Örülök, hogy végül elkészítetted és remélem, hogy azóta a csuklóproblémád csak egy rossz emlék! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése