Gyömbértea variációk

Itt az ősz, küszöbön a megfázásos időszak. (Jelentem, mi már túlestünk rajta, illetve én épp benne járok...)
Jól jön egy forró gyömbértea, igazi elixír. Hogy ne unjunk rá, több féle verziót is hoztam.

Páromnak készítettem literszámra, amikor nemrég beteg volt. Én is megittam 1-2 pohárkát, nagyon jól esett, gondoltam is rá, hogy fel kéne tenni a blogra. Pár napja éreztem, hogy bújkál bennem valami, gondoltam 2 legyet ütök 1 csapásra: elkészítem mindhárom teához a képeket, és meg is előzöm a bajt. Mindet megittam, de sajna nem tudtam elejét venni a dolgoknak. Másnapra megbetegedtem. Így kell kihívni magunk ellen a sorsot, gratulálok :-)

Úgyhogy jöjjön most a sorban 3 gyömbértea. Mást szerettem volna feltölteni, de ha egy náthás kisbetegnek éppen most jönne jól, akkor nem is habozok tovább. Ezen ne múljon más gyógyulása :-)

Persze nem csak megfázás esetén főzhetjük, csípőssége miatt igazi lélekmelengető a télre... Korcsolyázás vagy szánkózás után is el tudom képzelni, vagy akár magunkkal vinni egy termoszban. 

Mézes-citromos


A recept a mi ízlésünket tükrözi, érdemes bele-bele kóstolni, ha valakinek így túl erős, akkor ne áztassa ennyi ideig. A kóstolással is óvatosan, mert csalóka! Ha kiveszünk egy teáskanállal, megkóstoljuk, enyhe csípést érzünk csak. De ha egy egész bögrével elkortyolgatunk, akkor erősebbnek fog hatni.

Aki próbálta már, az tudja miért istenítem, aki még nem próbálta, az feltétlenül vegyen gyömbért és próbálja ki ezeket a teákat!

Ha van még ötletetek a fűszerezést, ízesítést illetően, írjátok meg!

Kellemes kortyolgatást, pléddel betakarózva (!), illetve akinél aktuális: Jobbulást! ;-)

1. Natúr gyömbértea

Hozzávalók 1 liter teához:

kb. 5 deka gyömbér (ez egy közepesen vastag, 7-8 centis darabka)
1 liter víz


Natúr


Elkészítés:

A vizet tegyük oda forrni.
A gyömbért pucoljuk meg. Én krumplihámozóval szoktam, így szépen vékonyan meg lehet hámozni. Ha gidres-gödrös a gyömbérdarabunk, nem kell tökéletesen meghámozni, úgyis leszűrjük a végén. De az összes héja ne maradjon rajta.
Ezután szeleteljük fel, majd a már forr a víz, dobjuk bele a darabkákat.
Takaréklángon kb. 15 percet főzzük, tegyünk rá fedőt.
Ezután kapcsoljuk le a gázt, és hagyjuk kb. 30 percig ázni. Szűrjük le.

2. Mézes-citromos gyömbértea

Ugyanúgy készül, mint a natúr. Ízesítésnek bögrénként adjunk hozzá 1-1 teáskanál mézet és frissen facsart citromlevet. Csak fogyasztás előtt adjuk hozzá. 2-2 kanál is mehet, attól függ, mekkora a kanalunk, illetve a bögrénk :-)
Ha kifejezetten megfázásra isszuk, ajánlom hozzá a hársmézet, jót tesz a légutaknak!


Mézes-citromos


3. Fahéjas-szegfűszeges gyömbértea

Ez az igazi aduász a nátha kezelésében, ugyanis tele van gyulladáscsökkentő fűszerekkel, amik kíválóan pusztítják a rossz bacikat és vírusokat is...

Annyiban különbözik a natúr tea készítésétől, hogy a gyömbérdarabokkal együtt 8-10 szem szegfűszeget és egy rúd fahéjat is beledobunk a vízbe. Ha nem egész rúdban van a fahéj, akkor értelemszerűen több kisebb is bele mehet. A fűszereket nem szoktam kidobni, 2-3 alkalommal ki lehet főzni őket. A képen is ilyen tea szerepel, ha először főzzük ki  őket, akkor a tea sötétebb lesz.

Fahéjas-szegfűszeges


Van egy kanna "Immun-fit" teám lefőzve, de azt hiszem, kedvet kaptam egy kis gyömbérhez is, és van egy kis nyúlfarknyi darabom... :-)

Az őszre való tekintettel a következőkben bővítem a Házi Patika receptjeit, remélem minél többen kedvet kaptok a gyógyszer nélküli gyógyuláshoz! ;-)

Addig is: Gyömbérteára fel!

Megjegyzések

  1. Szia!
    Kipróbáltam az általad ajánlott gyömbértea variációkat úgy elkészítve, ahogyan javaslod. Mit mondjak, tényleg finomak.
    Blogomban utaltam erre a bejegyzésedre, ismerjék meg az olvasóim is ezt a remek ízvilágot.

    Üdv: http://ruraleve.blogspot.hu

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    nekem van egy masik variaciom : 1 ( kb. 2,5dl-es ) bögrébe rakjunk meghamozott, felszeletelt, kb. 1-2cm-es gyömbér darabot, egy gerezd fokhagymat és csipös pirospaprikat ( én darabosat szoktam hasznalni, nem a por valtozatot ) és felöntöm forro vizzel. 6 percig "aztatom", leszüröm és mézzel meg citromlével izesitem. Megfazasra, torokfajasra és nem utolso sorban diétaban is nagy segitség.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól hangzik, pikáns :-D
      Mindenképpen kipróbálom, amint jó kis erős paprikához jutok, itt Ausztriában nem az az erős, ami nekünk, magyaroknak :-))

      Törlés
  3. A gyömbér gyökér megehető?
    Ha igen, én így fogyasztanám: a megmosott, meghámozott citromot és a hámozott, felszeletelt gyömbért késes turmixban összeturmixolnám és langyos vagy forró vízzel hígítanám. Szerintem kár lenne kidobni a gyömbért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megehető, de a középrésze fás, nagy darabokban vannak benne a rostok. Én turmixban sem szeretem, mert kiérződik belőle, nem lehet teljesen simára turmixolni - bár lehet, hogy csak gép kérdése... Természetesen ehető, ha így szimpatikus, próbáld így. Egyszer ráharaptam egy darabra, mert fájt a fejem, hát.... szeretem a csípős ízeket, de ez fejbe vágott... :-)

      Törlés
  4. Próbáljátok ki a gyömbért nyersen felkockázni nagyon apróra,ugyanannyi súlyú citromot helyastól szintén felkockázni,mézzel leönteni,picit állni hagyjuk.Ez is kellemes frissítő,immunerősitő.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése